Решение на Изберете си проект от Михаил Здравков

Обратно към всички решения

Към профила на Михаил Здравков

Код

"""Идеята ми е да направя имплементация на бордова игра, която аз измислям. Ще бъде с 3D
графика, а самият геймплей ще бъде стратегическа походова война между двама играчи, които
обитават архипелаг от острови. 2мата играчи разполагат с различни фигури, като всичките си
имат собствени действия, а различните комбинации от единици могат да строят различни сгради,
всяка със различен ефект. Условията за победа ще могат да се променят от играчите, чрез
определени действия в самата игра. Играта ще се води на един основен терен, но различните
видове битки (земни, морски) ще се разиграват с помощта на малки абстрактни тактически игри
от рода на шах и го (но отново измислени от мен). Смятам да направя сам възможно най-голяма
част от арт-а на играта: модели, изображения, музика и тн. Поне с каквото се справя. Мисля
играта да се играе на един компютър, но като бонус ако остане време може да направя и игра в
мрежа. Друга допълнителна функционалност: ако преценя че ще бъде подходящо и има време е да
направя възможност за повече от 2ма играчи.
Мисля да ползвам Panda3d (предполагам само заради името на engine-a ще получа бонус точки :D
), има доста прилична документация. Имате ли някаква информация за този engine. Дали бихте го
препоръчали? """

История (2 версии и 3 коментара)

Михаил обнови решението на 24.04.2015 16:56 (преди около 9 години)

+"""Идеята ми е да направя имплементация на бордова игра, която аз измислям. Ще бъде с 3D графика, а самият геймплей ще бъде стратегическа походова война между двама играчи, които обитават архипелаг от острови. 2мата играчи разполагат с различни фигури, като всичките си имат собствени действия, а различните комбинации от единици могат да строят различни сгради, всяка със различен ефект. Условията за победа ще могат да се променят от играчите, чрез определени действия в самата игра. Играта ще се води на един основен терен, но различните видове битки (земни, морски) ще се разиграват с помощта на малки абстрактни тактически игри от рода на шах и го (но отново измислени от мен). Смятам да направя сам възможно най-голяма част от арт-а на играта: модели, изображения, музика и тн. Поне с каквото се справя. Мисля играта да се играе на един компютър, но като бонус ако остане време може да направя и игра в мрежа. Друга допълнителна функционалност: ако преценя че ще бъде подходящо и има време е да направя възможност за повече от 2ма играчи.
+Мисля да ползвам Panda3d (предполагам само заради името на engine-a ще получа бонус точки :D ), има доста прилична документация. Имате ли някаква информация за този engine. Дали бихте го препоръчали? """

Михаил обнови решението на 24.04.2015 16:57 (преди около 9 години)

-"""Идеята ми е да направя имплементация на бордова игра, която аз измислям. Ще бъде с 3D графика, а самият геймплей ще бъде стратегическа походова война между двама играчи, които обитават архипелаг от острови. 2мата играчи разполагат с различни фигури, като всичките си имат собствени действия, а различните комбинации от единици могат да строят различни сгради, всяка със различен ефект. Условията за победа ще могат да се променят от играчите, чрез определени действия в самата игра. Играта ще се води на един основен терен, но различните видове битки (земни, морски) ще се разиграват с помощта на малки абстрактни тактически игри от рода на шах и го (но отново измислени от мен). Смятам да направя сам възможно най-голяма част от арт-а на играта: модели, изображения, музика и тн. Поне с каквото се справя. Мисля играта да се играе на един компютър, но като бонус ако остане време може да направя и игра в мрежа. Друга допълнителна функционалност: ако преценя че ще бъде подходящо и има време е да направя възможност за повече от 2ма играчи.
-Мисля да ползвам Panda3d (предполагам само заради името на engine-a ще получа бонус точки :D ), има доста прилична документация. Имате ли някаква информация за този engine. Дали бихте го препоръчали? """
+"""Идеята ми е да направя имплементация на бордова игра, която аз измислям. Ще бъде с 3D
+графика, а самият геймплей ще бъде стратегическа походова война между двама играчи, които
+обитават архипелаг от острови. 2мата играчи разполагат с различни фигури, като всичките си
+имат собствени действия, а различните комбинации от единици могат да строят различни сгради,
+ всяка със различен ефект. Условията за победа ще могат да се променят от играчите, чрез
+определени действия в самата игра. Играта ще се води на един основен терен, но различните
+видове битки (земни, морски) ще се разиграват с помощта на малки абстрактни тактически игри
+от рода на шах и го (но отново измислени от мен). Смятам да направя сам възможно най-голяма
+част от арт-а на играта: модели, изображения, музика и тн. Поне с каквото се справя. Мисля
+играта да се играе на един компютър, но като бонус ако остане време може да направя и игра в
+мрежа. Друга допълнителна функционалност: ако преценя че ще бъде подходящо и има време е да
+направя възможност за повече от 2ма играчи.
+
+Мисля да ползвам Panda3d (предполагам само заради името на engine-a ще получа бонус точки :D
+), има доста прилична документация. Имате ли някаква информация за този engine. Дали бихте го
+препоръчали? """

Предполагам, че тук е подходящото място да питам. От самото начало се бях замислил дали да ползвам blender game engine, но бях решил, че няма да се съгласите. Сега си мисля, че е редно поне да ви питам за това. Не съм сигурен доколко ще е подходящо (трябва да си поиграя с него), но ако преценя, че ми допада, валидно ли ще е да го ползвам? И в този дух, понеже съм споменал в описанието, че мисля да ползвам конкретен engine, ок ли е ако реша да го сменя с който и да е поради някаква причина?

Имам леки опасения за амбициозността на начинанието ти.

Като логика на играта(колкото и не съвсем изчистена да е идеята ти все още) нещата звучат супер. Насочи усилията си към реализиране на модела на самата игра отдолу. Представяне на света и единиците в него, score keeping, правила за действия в играта. Опаковай това с някакъв прост графичен интерфейс, който да показва възможностите на кода ти и да ти дава способ да играеш самата игра. И в някакъв момент, когато смяташ, че имаш достатъчно добре сглобена логика премини към сериозните графични неща, които спокойно може и да не стигнат далеч до крайния срок(все пак остават ~два месеца). Като цяло вложи bare minimum-а в art частта, за да успееш да покажеш работещ код на защитата.

Що се отнася до blender, никога не съм го ползвал сериозно и не мога да ти дам кой знае какъв акъл по темата. Ще се опитам да ръчна останалите, ако някой има опит да ти даде насоки за визуалната част.

Иначе като цяло давай смело, но имай предвид, че си поставяш нелека цел.