Решение на Изберете си проект от Мартин Пацов

Обратно към всички решения

Към профила на Мартин Пацов

Код

"""
Идеята ми за проект е игра. Казва се deadblocks a.k.a. bricknoid.
Избрах си проекта, тък като съм правил същия на C++ и искам да видя как ще успея да осъществя играта чрез пайтън. Избрах го също така, защото искам да разбера как се работи с GUI на пайтън, а една игра е идеалната предпоставка за това.
Нещата, които ще се включат в играта са:
(v1.0)
Основно меню, което ще е първото нещо, което човек ще вижда като стартира приложението.
В първоначалната версия на играта блокчетата ще са едноцветни и ще се "убиват" с едно уцелване.
Играча ще губи като пропусне да удари топчето.
(тъй като не знам колко време ще ми е необходимо да направя играта от нулата на пайтън)
От тук нататък следват "подобрения" на тази първоначална версия на играта:
(v2.0)
Началното меню ще включва елементите:
* Start a game
* Instructions
* High score
* Exit the game
Играча ще може да се връща в началното меню по всяко време.
Ще има блокчета в различни цветове.
Ще има блокчета, които ще бъдат убивани по-трудно и такива, които ще бъдат безсмъртни.
От тук нататък са неща, които само ако ми остане време ще направя(т.е. "официално" проекта ще ми е v1.0 и ще се постарая да го докарам до v2.0):
v3.0:
* Change settings (controls, graphics, audio) - в менюто [Eventually]
Като се върне в менюто, в последствие играча ще може да си продължава играта пт там, докъдето е бил стигнал. [Eventually]
Ще има блокчета, които ще пускат бонуси. [Eventually]
Ще има музика към играта и звук при сблъсък с блокче.[Eventually]
Ще има различни нива. [Eventually]
v4.0:
Ще може да се играе от 2ма на 1 клавиатура. [Eventually]
Multiplayer online.(освен 2ма на 1 клавиатура)[Eventually][Eventually]
"""

История (1 версия и 3 коментара)

Мартин обнови решението на 26.04.2015 19:12 (преди над 4 години)

+"""
+Идеята ми за проект е игра. Казва се deadblocks a.k.a. bricknoid.
+Избрах си проекта, тък като съм правил същия на C++ и искам да видя как ще успея да осъществя играта чрез пайтън. Избрах го също така, защото искам да разбера как се работи с GUI на пайтън, а една игра е идеалната предпоставка за това.
+
+Нещата, които ще се включат в играта са:
+(v1.0)
+Основно меню, което ще е първото нещо, което човек ще вижда като стартира приложението.
+В първоначалната версия на играта блокчетата ще са едноцветни и ще се "убиват" с едно уцелване.
+Играча ще губи като пропусне да удари топчето.
+(тъй като не знам колко време ще ми е необходимо да направя играта от нулата на пайтън)
+
+От тук нататък следват "подобрения" на тази първоначална версия на играта:
+(v2.0)
+Началното меню ще включва елементите:
+ * Start a game
+ * Instructions
+ * High score
+ * Exit the game
+
+Играча ще може да се връща в началното меню по всяко време.
+Ще има блокчета в различни цветове.
+Ще има блокчета, които ще бъдат убивани по-трудно и такива, които ще бъдат безсмъртни.
+
+
+От тук нататък са неща, които само ако ми остане време ще направя(т.е. "официално" проекта ще ми е v1.0 и ще се постарая да го докарам до v2.0):
+
+v3.0:
+ * Change settings (controls, graphics, audio) - в менюто [Eventually]
+Като се върне в менюто, в последствие играча ще може да си продължава играта пт там, докъдето е бил стигнал. [Eventually]
+Ще има блокчета, които ще пускат бонуси. [Eventually]
+Ще има музика към играта и звук при сблъсък с блокче.[Eventually]
+Ще има различни нива. [Eventually]
+
+v4.0:
+Ще може да се играе от 2ма на 1 клавиатура. [Eventually]
+Multiplayer online.(освен 2ма на 1 клавиатура)[Eventually][Eventually]
+"""

Добре, но имам няколко условия.

Това е игра в реално време и прецизността е в важна. За целта ще трябва да можеш да може да се играе с 60 кадъра в секунда. Ако на нашите лаптопи докарва 30-40 е добре, стига да се вижда, че би могла и повече на по - хубав компютър.

Играта ти трябва да има много "нива". Различна подредба на блокчетата, може би.

Искам да имаш някаква система за точки и да се пази highscore. След като спра играта и я пусна следващата седмица да имам за какво да я играя.

Предлагам малко допълнение към проекта, но то не е свързано с играта.

Имам идея за нещо като wolfram alpha: въвеждаш математически израз, който бива пресмятан. Имам намерение да го осъществя чрез граматики(т.е. това, което учим в момента по ДС2(аз съм първи курс) и се използва от компилаторите доколкото знам).

Няма да може да пресмята интеграли разбира се :D, но поне някакви базови операции, по-елементарните неща.

Проекта не искам да го променям и си остава същия, просто искам да попитам ако реша да осъществя идеята си за "wolfram alpha" дали това ще се отрази на оценяването.