Решение на Изберете си проект от Георги Павлов

Обратно към всички решения

Към профила на Георги Павлов

Код

"""
Insaniquarium
След като никоя тема, която не е свързана с игра, не ми хареса (или не можах да разбера как въобще да подходя),
реших, че все пак ще пиша игричка. :)
Може би сте играли тази, тя ми е един любим клик-фест от детството. Реших да се пробвам да напиша подобна игричка,
защото не съм имал досег с класове в пайтън и мисля, че проектът много ще ми помогне в тази насока.
В момента идеята ми е да се отделя от Insaniquarium колкото мога, и да сложа собствени детайли в играта,
но тъй като все пак ще си приличат доста, ще опиша идеята си чрез Insaniquarium.
==Ядро==
Ще имам класове за различните видове рибки, храна, врагове, пари, оръжия и меню.
Целта ще бъде да се съберат достатъчно пари, за да се закупи даден предмет и да приключи нивото.
1. Рибки
Свободно плуващи по екрана, ще могат да растат, да се хранят, да дават пари. Могат да бъдат изядени или да умрат от глад.
Вероятно ще ходят към пусната храна. Ще могат да се закупуват нови.
Допълнително мога да направя няколко вида рибки, даващи различни бонуси и нуждаещи се от различна храна.
2. Храна
Ще се сътворява при клик на мишката, ще стои известно време, докато рибка я изяде или изчезне.
3. Врагове
Ще се опитват да изядат всички рибки, ще могат да бъдат убивани с оръжието,
което може би ще се ползва чрез кликане върху чудовището с мишката.
Допълнително мога да направя някакви специални умения и различни видове врагове.
Също може да бъде насочвано от кликовете, ако се придържам към оригиналната игра.
4. Пари
Рибките ще дават пари, които ще трябва да се събират от играча, и ще служат за закупуване на рибки, оръжия, печелене на играта.
Най-вероятно ще имат времеви лимит, след който ще изчезват.
5. Оръжия
Ще се ползват за убиване на чудовището, ще могат да се ъпгрейдват чрез пари и да стават по-силни.
6. Меню
Не основното меню на играта, ако има ще е към ГУИ-то.
Ще представлява лента с опции за закупуване на рибки, оръжия, може би храна и предмет, за завършване на нивото.
Допълнително може да сложа опция за пауза.
Всички тези елементи на играта ще си взаимодействат помежду си, а играчът ще ги управлява чрез мишка.
====
Не знам как ще оцените сложността на проекта (аз не мога да направя никакво предположение колко е сложен),
затова ще изброя още няколко допълнителни идеи, от които да си изберете, ако ви се стори много лесен.
* Главно меню - ще съдържа всичките опции, предложени от играта.
* Различни нива - файлове с данните за всяко ниво, ще могат да бъдат избирани от главното меню.
* Запамятяване - ще може да запази текущата игра и после да я пусне от главното меню.
Ако кажете да реализирам някоя от идеите, ще може ли да ми препоръчате библиотека за нивата/запаметяването,
която чете информация от файл и я прави достъпна за програмата? Също така и как да направя менюто,
но това май е свързано с библиотека за GUI, а за нея имам после въпрос.
Също така би ми било интересно да реализирам нещо за усложнение, предложено от вас, за което аз не съм се сетил. :)
====
Основният ми въпрос е, какво да използвам, за да направя GUI-то на играта?
Вие бяхте споменали нещо за pygame, но не помня положително ли беше, или отрицателно.
Аз гледах какво представлява pygame, пишеше, че работи с пайтън 3 и има модул за мишка.
Ако обаче кажете да не го ползвам, ще може ли да ми покажете друга библиотека за игри, която съдържа всичко необходимо?
П.С. Май бая голяма стена от текст написах. Съжалявам! :p
П.П.С. Ама че дълги редове излязоха!
"""

История (2 версии и 1 коментар)

Георги обнови решението на 25.04.2015 22:40 (преди над 4 години)

+"""
+Insaniquarium
+
+След като никоя тема, която не е свързана с игра, не ми хареса (или не можах да разбера как въобще да подходя), реших, че все пак ще пиша игричка. :)
+
+Може би сте играли тази, тя ми е един любим клик-фест от детството. Реших да се пробвам да напиша подобна игричка, защото не съм имал досег с класове в пайтън и мисля, че проектът много ще ми помогне в тази насока.
+
+В момента идеята ми е да се отделя от Insaniquarium колкото мога, и да сложа собствени детайли в играта, но тъй като все пак ще си приличат доста, ще опиша идеята си чрез Insaniquarium.
+
+==Ядро==
+
+Ще имам класове за различните видове рибки, храна, врагове, пари, оръжия и меню. Целта ще бъде да се съберат достатъчно пари, за да се закупи даден предмет и да приключи нивото.
+
+1. Рибки
+
+Свободно плуващи по екрана, ще могат да растат, да се хранят, да дават пари. Могат да бъдат изядени или да умрат от глад. Вероятно ще ходят към пусната храна. Ще могат да се закупуват нови.
+
+Допълнително мога да направя няколко вида рибки, даващи различни бонуси и нуждаещи се от различна храна.
+
+2. Храна
+
+Ще се сътворява при клик на мишката, ще стои известно време, докато рибка я изяде или изчезне.
+
+3. Врагове
+
+Ще се опитват да изядат всички рибки, ще могат да бъдат убивани с оръжието, което може би ще се ползва чрез кликане върху чудовището с мишката.
+
+Допълнително мога да направя някакви специални умения и различни видове врагове. Също може да бъде насочвано от кликовете, ако се придържам към оригиналната игра.
+
+4. Пари
+
+Рибките ще дават пари, които ще трябва да се събират от играча, и ще служат за закупуване на рибки, оръжия, печелене на играта. Най-вероятно ще имат времеви лимит, след който ще изчезват.
+
+5. Оръжия
+
+Ще се ползват за убиване на чудовището, ще могат да се ъпгрейдват чрез пари и да стават по-силни.
+
+6. Меню
+
+Не основното меню на играта, ако има ще е към ГУИ-то.
+Ще представлява лента с опции за закупуване на рибки, оръжия, може би храна и предмет, за завършване на нивото.
+
+Допълнително може да сложа опция за пауза.
+
+
+Всички тези елементи на играта ще си взаимодействат помежду си, а играчът ще ги управлява чрез мишка.
+====
+
+Не знам как ще оцените сложността на проекта (аз не мога да направя никакво предположение колко е сложен), затова ще изброя още няколко допълнителни идеи, от които да си изберете, ако ви се стори много лесен.
+
+* Главно меню - ще съдържа всичките опции, предложени от играта.
+* Различни нива - файлове с данните за всяко ниво, ще могат да бъдат избирани от главното меню.
+* Запамятяване - ще може да запази текущата игра и после да я пусне от главното меню.
+
+Ако кажете да реализирам някоя от идеите, ще може ли да ми препоръчате библиотека за нивата/запаметяването, която чете информация от файл и я прави достъпна за програмата? Също така и как да направя менюто, но това май е свързано с библиотека за GUI, а за нея имам после въпрос.
+Би ми било интересно да реализирам нещо за усложнение, предложено от вас, за което аз не съм се сетил. :)
+====
+
+Основният ми въпрос е, какво да използвам, за да направя GUI-то на играта? Вие бяхте споменали нещо за pygame, но не помня положително ли беше, или отрицателно. Аз гледах какво представлява pygame, пишеше, че работи с пайтън 3 и има модул за мишка. Ако обаче кажете да не го ползвам, ще може ли да ми покажете друга библиотека за игри, която съдържа всичко необходимо?
+
+П.С. Май бая голяма стена от текст написах. Съжалявам! :p
+"""

Георги обнови решението на 25.04.2015 22:45 (преди над 4 години)

"""
Insaniquarium
-След като никоя тема, която не е свързана с игра, не ми хареса (или не можах да разбера как въобще да подходя), реших, че все пак ще пиша игричка. :)
+След като никоя тема, която не е свързана с игра, не ми хареса (или не можах да разбера как въобще да подходя),
+реших, че все пак ще пиша игричка. :)
-Може би сте играли тази, тя ми е един любим клик-фест от детството. Реших да се пробвам да напиша подобна игричка, защото не съм имал досег с класове в пайтън и мисля, че проектът много ще ми помогне в тази насока.
+Може би сте играли тази, тя ми е един любим клик-фест от детството. Реших да се пробвам да напиша подобна игричка,
+защото не съм имал досег с класове в пайтън и мисля, че проектът много ще ми помогне в тази насока.
-В момента идеята ми е да се отделя от Insaniquarium колкото мога, и да сложа собствени детайли в играта, но тъй като все пак ще си приличат доста, ще опиша идеята си чрез Insaniquarium.
+В момента идеята ми е да се отделя от Insaniquarium колкото мога, и да сложа собствени детайли в играта,
+но тъй като все пак ще си приличат доста, ще опиша идеята си чрез Insaniquarium.
==Ядро==
-Ще имам класове за различните видове рибки, храна, врагове, пари, оръжия и меню. Целта ще бъде да се съберат достатъчно пари, за да се закупи даден предмет и да приключи нивото.
+Ще имам класове за различните видове рибки, храна, врагове, пари, оръжия и меню.
+Целта ще бъде да се съберат достатъчно пари, за да се закупи даден предмет и да приключи нивото.
1. Рибки
-Свободно плуващи по екрана, ще могат да растат, да се хранят, да дават пари. Могат да бъдат изядени или да умрат от глад. Вероятно ще ходят към пусната храна. Ще могат да се закупуват нови.
+Свободно плуващи по екрана, ще могат да растат, да се хранят, да дават пари. Могат да бъдат изядени или да умрат от глад.
+Вероятно ще ходят към пусната храна. Ще могат да се закупуват нови.
Допълнително мога да направя няколко вида рибки, даващи различни бонуси и нуждаещи се от различна храна.
2. Храна
Ще се сътворява при клик на мишката, ще стои известно време, докато рибка я изяде или изчезне.
3. Врагове
-Ще се опитват да изядат всички рибки, ще могат да бъдат убивани с оръжието, което може би ще се ползва чрез кликане върху чудовището с мишката.
+Ще се опитват да изядат всички рибки, ще могат да бъдат убивани с оръжието,
+което може би ще се ползва чрез кликане върху чудовището с мишката.
-Допълнително мога да направя някакви специални умения и различни видове врагове. Също може да бъде насочвано от кликовете, ако се придържам към оригиналната игра.
+Допълнително мога да направя някакви специални умения и различни видове врагове.
+Също може да бъде насочвано от кликовете, ако се придържам към оригиналната игра.
4. Пари
-Рибките ще дават пари, които ще трябва да се събират от играча, и ще служат за закупуване на рибки, оръжия, печелене на играта. Най-вероятно ще имат времеви лимит, след който ще изчезват.
+Рибките ще дават пари, които ще трябва да се събират от играча, и ще служат за закупуване на рибки, оръжия, печелене на играта.
+Най-вероятно ще имат времеви лимит, след който ще изчезват.
5. Оръжия
Ще се ползват за убиване на чудовището, ще могат да се ъпгрейдват чрез пари и да стават по-силни.
6. Меню
Не основното меню на играта, ако има ще е към ГУИ-то.
Ще представлява лента с опции за закупуване на рибки, оръжия, може би храна и предмет, за завършване на нивото.
Допълнително може да сложа опция за пауза.
Всички тези елементи на играта ще си взаимодействат помежду си, а играчът ще ги управлява чрез мишка.
====
-Не знам как ще оцените сложността на проекта (аз не мога да направя никакво предположение колко е сложен), затова ще изброя още няколко допълнителни идеи, от които да си изберете, ако ви се стори много лесен.
+Не знам как ще оцените сложността на проекта (аз не мога да направя никакво предположение колко е сложен),
+затова ще изброя още няколко допълнителни идеи, от които да си изберете, ако ви се стори много лесен.
* Главно меню - ще съдържа всичките опции, предложени от играта.
* Различни нива - файлове с данните за всяко ниво, ще могат да бъдат избирани от главното меню.
* Запамятяване - ще може да запази текущата игра и после да я пусне от главното меню.
-Ако кажете да реализирам някоя от идеите, ще може ли да ми препоръчате библиотека за нивата/запаметяването, която чете информация от файл и я прави достъпна за програмата? Също така и как да направя менюто, но това май е свързано с библиотека за GUI, а за нея имам после въпрос.
-Би ми било интересно да реализирам нещо за усложнение, предложено от вас, за което аз не съм се сетил. :)
+Ако кажете да реализирам някоя от идеите, ще може ли да ми препоръчате библиотека за нивата/запаметяването,
+която чете информация от файл и я прави достъпна за програмата? Също така и как да направя менюто,
+но това май е свързано с библиотека за GUI, а за нея имам после въпрос.
+Също така би ми било интересно да реализирам нещо за усложнение, предложено от вас, за което аз не съм се сетил. :)
====
-Основният ми въпрос е, какво да използвам, за да направя GUI-то на играта? Вие бяхте споменали нещо за pygame, но не помня положително ли беше, или отрицателно. Аз гледах какво представлява pygame, пишеше, че работи с пайтън 3 и има модул за мишка. Ако обаче кажете да не го ползвам, ще може ли да ми покажете друга библиотека за игри, която съдържа всичко необходимо?
+Основният ми въпрос е, какво да използвам, за да направя GUI-то на играта?
+Вие бяхте споменали нещо за pygame, но не помня положително ли беше, или отрицателно.
+Аз гледах какво представлява pygame, пишеше, че работи с пайтън 3 и има модул за мишка.
+Ако обаче кажете да не го ползвам, ще може ли да ми покажете друга библиотека за игри, която съдържа всичко необходимо?
П.С. Май бая голяма стена от текст написах. Съжалявам! :p
+П.П.С. Ама че дълги редове излязоха!
"""

Добре, звучи интересно. Ще стане по-забавно, ако добавиш играчи и класиране. Можеш да добавиш различни задачи, които ти дават бонуси при изпълнението (напр. "Купи 10 риби", "Убий 5 чудовища"). Иначе ми харесва идеята ти да има различни видове риби и ако искаш да я развиеш, може да им дадеш различни умения (може някои от тях да ти помагат да се биеш с чудовищата).

Имаш четене/писане във файлове в стандартната библиотека.

За pygame не беше особено положително :smile: Ние препоръчваме PyQt.