Решение на Изберете си проект от Иван Димитров

Обратно към всички решения

Към профила на Иван Димитров

Код

# Идея за проект: компютърна игра, mini RPG(sort of :D)
# Идеята ми е да напиша игра, в която играчът управлява
# герой, който се движи по двуизмерна карта, събира различни
# предмети и се бие с различни чудовища. Героят ще има характеристики
# като живот, сила, ловкост, от които ще зависи изхода от схватките
# с чудовищата(все още не съм решил дали битките ще са real time или
# автоматизирани, защото не знам дали ще успея да направя някакъв
# графичен интерфейс, досега не съм правил, но ще опитам. Да кажем
# така: ако играта е с конзолен интерфейс(лейм, знам), битките ще са
# автоматични). Относно чудовищата - ще опитам да им направя някакво
# примитивно AI(например да обикалят в кръг като гламави и да атакуват
# играча on sight, така да се каже(надявам се да успея в това начинание,
# че иначе играта ще е съвсем скучна).
# В рамките на играта героят ще може да събира, носи и използва различни
# предмети(които променят характеристиките му, разбира се).
# Играта ще се състои от няколко нива, по които героят да се придвижва.
# Информацията за нивата ще се чете от текстови файлове с подобно
# съдържание:
# ########################################
# @ # M #
# # # ############ ####### #
# # # I # # I # #
# # ####### ######### # #####M###
# # # # # M #
# # # # I M I#
# # # ###############
# # M #
# #####################################E##
# 4
# 6shield 3 8 0 10 0
# 12better sword 3 28 10 0 0
# 6boots 6 28 0 5 5
# 10chestplate 6 38 0 10 0
# 5
# 7Gundark 1 11 5 5 5 20
# 7Banshee 6 34 10 5 0 15
# 7Cyclops 4 36 10 10 10 35
# 5Ghost 5 34 0 5 5 5
# 7Centaur 8 24 10 5 5 50
#
# Също така, играта ще предоставя възможност за запазване на текущото
# състояние и зареждането му при необходимост.
# P.S: дано не съм забравил нещо :D

История (1 версия и 1 коментар)

Иван обнови решението на 23.04.2015 23:20 (преди над 4 години)

+# Идея за проект: компютърна игра, mini RPG(sort of :D)
+# Идеята ми е да напиша игра, в която играчът управлява
+# герой, който се движи по двуизмерна карта, събира различни
+# предмети и се бие с различни чудовища. Героят ще има характеристики
+# като живот, сила, ловкост, от които ще зависи изхода от схватките
+# с чудовищата(все още не съм решил дали битките ще са real time или
+# автоматизирани, защото не знам дали ще успея да направя някакъв
+# графичен интерфейс, досега не съм правил, но ще опитам. Да кажем
+# така: ако играта е с конзолен интерфейс(лейм, знам), битките ще са
+# автоматични). Относно чудовищата - ще опитам да им направя някакво
+# примитивно AI(например да обикалят в кръг като гламави и да атакуват
+# играча on sight, така да се каже(надявам се да успея в това начинание,
+# че иначе играта ще е съвсем скучна).
+# В рамките на играта героят ще може да събира, носи и използва различни
+# предмети(които променят характеристиките му, разбира се).
+# Играта ще се състои от няколко нива, по които героят да се придвижва.
+# Информацията за нивата ще се чете от текстови файлове с подобно
+# съдържание:
+# ########################################
+# @ # M #
+# # # ############ ####### #
+# # # I # # I # #
+# # ####### ######### # #####M###
+# # # # # M #
+# # # # I M I#
+# # # ###############
+# # M #
+# #####################################E##
+# 4
+# 6shield 3 8 0 10 0
+# 12better sword 3 28 10 0 0
+# 6boots 6 28 0 5 5
+# 10chestplate 6 38 0 10 0
+# 5
+# 7Gundark 1 11 5 5 5 20
+# 7Banshee 6 34 10 5 0 15
+# 7Cyclops 4 36 10 10 10 35
+# 5Ghost 5 34 0 5 5 5
+# 7Centaur 8 24 10 5 5 50
+#
+# Също така, играта ще предоставя възможност за запазване на текущото
+# състояние и зареждането му при необходимост.
+# P.S: дано не съм забравил нещо :D

Идеята е добра. Не се притеснявай за интерфейса, text based RPG е супер. Подреди нещата така, че играта да се върти от самостоятелен код, към който да можеш да вържеш каквото си искаш за интерфейс. Така може да подкараш по-просто конзолен интерфейс като за начало, който да дава достъп до функционалностите на логиката отдолу, а после мисли за графичните неща.