Решение на Изберете си проект от Илиян Якимов

Обратно към всички решения

Към профила на Илиян Якимов

Код

""" Ще правя игра, като основното е:
- ще има герой, който ще стреля по някакви "мишени"
- мишените все още не съм решил какви точно ще са, всмисъл - дали ще отвръщат на атаките(най-вероятно ще е така), дали ще пущат разни бонуси и т.н.
- героят ще разполага в началото с едно оръжие(то ще може да бъде подобрявано или пък ще спечели като бонус друго оръжие, не съм решил какво точно да бъде)
- ще има графична среда
- ще се опитам да направя 2-3 нива(ако имам време бих направил нивата с различен GUI всяко)
П.С. Няма да е проблем използването на PyGame нали ?
"""

История (2 версии и 2 коментара)

Илиян обнови решението на 23.04.2015 20:58 (преди над 4 години)

+""" Ще правя игра, като основното е:
+- ще има герой, който ще стреля по някакви "мишени"
+- мишените все още не съм решил какви точно ще са, всмисъл - дали ще отвръщат на атаките(най-вероятно ще е така), дали ще пущат разни бонуси и т.н.
+- героят ще разполага в началото с едно оръжие(то ще може да бъде подобрявано или пък ще спечели като бонус друго оръжие, не съм решил какво точно да бъде)
+- ще има графична среда
+- ще се опитам да направя 2-3 нива(ако имам време бих направил нивата с различен GUI всяко)
+"""

Илиян обнови решението на 24.04.2015 17:12 (преди над 4 години)

""" Ще правя игра, като основното е:
- ще има герой, който ще стреля по някакви "мишени"
- мишените все още не съм решил какви точно ще са, всмисъл - дали ще отвръщат на атаките(най-вероятно ще е така), дали ще пущат разни бонуси и т.н.
- героят ще разполага в началото с едно оръжие(то ще може да бъде подобрявано или пък ще спечели като бонус друго оръжие, не съм решил какво точно да бъде)
- ще има графична среда
- ще се опитам да направя 2-3 нива(ако имам време бих направил нивата с различен GUI всяко)
+
+П.С. Няма да е проблем използването на PyGame нали ?
"""
  • Идеята не е лоша, въпреки че е малко мъглява.
  • Upgradeable оръжия е по-интересно нещо за реализация.
  • Важно е да държиш логиката и визуализациите в отделни парчета код, които да си комуникират по някакъв изчистен интерфейс.
  • Нивата технически са просто данни, т.е. стига да можеш да ги зареждаш от някакъв файл или база данни, няма значение колко точно ще напишеш.
  • Добре е враговете да отвръщат на на стрелбата със стрелба, иначе не е много забавно. :)
  • 2D или 3D смяташ да е играта, тъй като не си споменал?

Играта ще е 2D. За оръжията и враговете - както си го написал. Иначе самата идея на играта е: Героя ще избива враговете, които в дадени моменти ще са по-малко, в други - повече, докато не избие всички в нивото. При избиване на враг може да получи кръв/подобрение на оръжието(за друго не се сещам в момента, но ако измисля нещо яко ще го сложа като подобрение). Така във всяко ниво, докато не избие всички.

Използването на PyGame предполагам не е проблем ?